Vinkkejä asiakastyytyväisyyden mittaamiseen työkalulla
Asiakastyytyväisyyttä tai asiakasuskollisuutta mitataan yleensä laatumittauksella, kuten NPS (Net Promoter Score). Itse asiassa rohkeus mitata asiakastyytyväisyyttä voi antaa sinulle paljon viitteitä siitä, kuinka voit parantaa tuotteitasi tai palveluitasi. Koska kuinka paljon tyytymättömät asiakkaat maksavat? Ja oletko miettinyt, mitä tyytymätön asiakas voi sanoa sinusta, mikä vähentää mahdollisuutta saada uusia, potentiaalisia asiakkaita? Hyvä asiakas taas on tärkeä lähettiläs yrityksellesi.
Ennen kuin aloitat asiakastyytyväisyyden mittaamisen, sinun tulee keksiä tarkoitus ja suunnitella, mitä aiot tehdä asiakkailta saamillasi vastauksilla tai palautteella. Miten tai milloin asiakaskokemuksessa kannattaa lähettää asiakaskysely? Mitä saamasi palautteelle pitäisi tehdä? Ilman käsitystä siitä, mitä aiot tehdä vastauksilla, on vaikea parantaa. Miten tuloksia tulisi analysoida ja miten itse parannus- tai muutosprosessin tulisi tapahtua?
Käytä aikaa asiakaskyselyjen työkalujen vertailuun ennen järjestelmän tai työkalun valitsemista. BusinessWith auttaa sinua matkan varrella – luettelemme suosituimmat asiakkaiden tutkimustyökalut, jotka ovat saatavilla tänään. Tervetuloa aloittamaan vertailu heti, jotta voit valita yrityksellesi parhaan asiakaskyselytyökalun.