Mitä CMS oikeastaan tarkoittaa?
CMS täällä, CMS siellä. Ehkä olet kuullut muiden käyttävän termiä CMS ja mieti mitä se oikeasti on? Itse asiassa se ei ole ollenkaan monimutkaista. Me BusinessWitissä selitämme.
CMS on lyhenne sanoista sisällönhallintajärjestelmä ja se on julkaisutyökalu verkossa. Sisällönhallintajärjestelmät ovat usein verkkopohjaisia, ja niihin voi kirjautua eri paikoista laitteista sekä tietokoneeltasi että matkapuhelimeltasi tai useista eri laitteista tietokoneita. Ainoa asia, joka vaaditaan, on Internet-yhteys, selain ja sinun tai sinun henkilökunta, ovat riittävän teknisesti perehtyneet.
Valitsemasi teema vaikuttaa verkkosivustosi suunnitteluun. Kun kaikki on päällä paikka, johon kirjoitat tekstiä, kuvia ja muita komponentteja ja sivusto saa, kiitos olla teema, ammattimainen vaikutelma. Voit kommunikoida sillä tavalla koetaan hyvin harkittuna.
Moduulien ja liitännäisten avulla voit hallita, miten verkkosivuston tulee toimia ja mitä toimintoja haluat lisätä. Sisällönhallintajärjestelmäsi kautta vaikutat myös läsnäoloasi Internetin muissa osissa. Se, miten käytät sisällönhallintajärjestelmää ja käsittelet sisältöäsi, ohjaa esimerkiksi tapaa suoritat tai luokittelet Googlessa sen, miltä linkkisi näyttävät Facebookissa ja monia muita asioita.
Yksi tunnetuimmista sisällönhallintajärjestelmistä on Wordpress. Drupal ja Jomla on kaksi muuta suurta sisällönhallintajärjestelmää. Niillä kaikilla on hyvät ja huonot puolensa ja siinä se on tärkeää, että mietit tarkasti, kumman valitset itsellesi verkkojulkaisu.
Nykypäivän sisällönhallintajärjestelmässä sinun ei tarvitse olla teknisesti asiantunteva hallitaksesi sitä päivittäinen hallinta. Sinun ei pitäisi "krakata koodia", vaan julkaista vain yhdessä usein käyttäjäystävällinen järjestelmä. Monet yritykset kuitenkin valitsevat digitaalisen virasto tai riippumaton kehittäjä tukemaan päivityksiä ja muutoksia ja käynnistysvaiheessa.
Valitse kumppanisi huolellisesti. Ei ole varmaa, että virasto sijaitsee maantieteellisesti lähimpänä oleva tai Googlessa ensimmäisenä oleva, sopii sinulle parhaiten. Mieti, missä tarvitset apua: Onko se "vain" verkkosivusto vai haluatko sen onko sinulla tukea viestinnässä yleensä? Kenet haluat tavoittaa – miltä kohderyhmäsi näyttää? Voit vapaasti pitää pari ylimääräistä kokousta ennen kuin teet päätöksen kumppanista. On tärkeää, että tunnet olosi turvalliseksi toimistosi kanssa ja löydät sellaisen kumppaneita, jotka työskentelevät haluamasi sisällönhallintajärjestelmän kanssa.
Aika aloittaa! Me BusinessWithissä haluamme sinun ja yrityksesi menestyä. Vertailupalvelumme auttaa sinua löytämään juuri sinulle sopivan sisällönhallintajärjestelmän - hyvä alku.