Mediaseuranta ja ympäristöanalyysi
Ympäristöseurannan ja mediaseurannan tavoitteena on **seurata ja analysoida omaa yritystä kiinnostavia tapahtumia, tapahtumia, trendejä ja mainintoja **. Täten nostetaan varoitussormi, koska sinä ja organisaatiosi eivät voi tarkkailla kaikkea - valitse tarkkaan, mitä haluat seurata, kun esimerkiksi luot pohjan ulkoiselle valvonnallesi. Trendejä tai organisaation nimen ilmestymistä sosiaalisessa mediassa on mahdollista seurata manuaalisesti, mutta työ helpottuu huomattavasti, jos käyttää ympäristöanalyysityökalua. Ajatuksena on, että keräämääsi ja vastaanottamaasi dataa pitäisi voida käyttää **strategisessa tavoitetyössäsi **seuraamistasi johtopäätösten ansiosta. Ajattele sitä tutkaveneenä – haluat löytää kaiken lähellä olevista jäävuorista ja turvasatamista tai jopa kauempana.
Yksi tapa käsitellä medianäkyvyyttä on tehdä PR-analyysiä tai media-analyysiä, eli nähdä, kuinka tekemäsi PR onnistuu. Mitä mainintoja tehdään? Mitä ihmiset sanovat uudesta raportistasi tai lehdistötiedotteestasi? Mitä vaikutuksia sillä on?
Yksi tapa seurata ympäröivää maailmaa on seurata median avainsanoja. Milloin tämä sana mainitaan, missä yhteydessä? Jälleen – et voi seurata kaikkea, joten muista seurata oikeanlaisia avainsanoja, trendejä tai tapahtumia.
Paras työkalu ulkoiseen valvontaan löytyy BusinessWithin vertailuoppaasta. Laadimme markkinoiden parhaat työkalut - vertaa ja löydä oikea järjestelmä tai työkalu kanssamme.