Viisi asiaa, jotka on otettava huomioon poikkeamien hallinnassa
Poikkeamien hallinta on monille yrityksille itsestäänselvyys ja tärkeä kokemuksen keräämisen ja kehityksen varmistamisen kannalta. BusinessWith on kerännyt viisi pistettä, jotka on tärkeää ottaa huomioon, jos haluat saavuttaa onnistuneen työn poikkeamilla.
- Käytettävyys. Poikkeamien ilmoittamisen pitäisi olla helppoa. Joustava järjestelmä valmiilla malleilla helpottaa työntekijöiden työskentelyä ja vähentää poikkeamaraportoinnin riskiä laskeutua kahden tuolin väliin.
- Tuki. Se, mikä on helppoa yhdelle työntekijälle, voi olla suuri haaste toiselle. Varmista, että käytettävissäsi on tukitoiminto, joka tukee ja auttaa työntekijöitä vaikeuksien sattuessa, sekä valmennusvideoita ja prosesseja selittäviä tekstejä.
- Aika. Varaa aikaa poikkeamaraporttien tulosten käsittelyyn. Monet järjestelmät tarjoavat hyviä tilastotietoja, joista voit oppia paljon. Tottuminen voi kuitenkin viedä aikaa, mutta sen pitäisi mahtua kalenteriin.
- Tavoite. On tärkeää, että kaikki organisaatiossa tietävät, miksi poikkeamien hallintaa tehdään ja mikä on tavoite.
- Esteettömyys. Pilvipohjaiset järjestelmät, jotka sijaitsevat kaikilla laitteilla, ovat helppokäyttöisiä. Puhelimen ja muiden kannettavien laitteiden sovellusten ansiosta poikkeamasta on helppo ilmoittaa missä ja milloin tahansa – ja nopeasti sekä kirjoittaa tapahtumasta että dokumentoida se kameralla.
BusinessWith auttaa sinua valitsemaan poikkeamien hallintajärjestelmän. Aloita vertailu nyt!