7 asiaa, jotka tulee pitää mielessä live chat -asiakaspalvelussa
Chattailu voi olla tukihenkilöstön DNA:ssa, mutta muutamia tärkeitä asioita on huomioitavia asioita niille teistä, jotka valitsevat live-chatin asiakaspalvelutyökaluksi.
- Ajat. Keskustelun on oltava avoinna useita tunteja ympäri vuorokauden, ainakin arkisin. Et halua asiakkaan "kääntävän ovea" koska chat on suljettu ja hänet ohjataan sähköpostikontaktiin. Nopeita vastauksia ovat paljon arvokkaita.
- Valmistele UKK. Kun keskustelu on suljettu tai ennen asiakas on saanut apua asiakaspalvelutyöntekijältä, voitko tarjota valmiita? vastauksia useisiin yleisiin kysymyksiin. Asiakas voi etsiä vastausta suoraan sisään chat, odottaa henkilökohtaista palvelua.
- Valitse sivut. Missä asiakkaat tarvitsevat apua? Voit laittaa chat-toiminto kaikkialla sivustolla tai valituilla sivuilla. Siitä huolimatta, joten näet usein, missä vierailija on, kun hän päättää aloittaa sellaisen keskustelu kanssasi.
- Ajattele kieltä. Se saattaa kuulostaa hieman byrokraattiselta, mutta silti kielenkäyttöpolitiikka on hyvä idea. On tärkeää, että asiakkaat kohdellaan ammattimaisesti. Säilytä vastaukset myöhempää tarvetta varten kysymyksiä, jotta voit liittää ne keskusteluun. Nopeat vastaukset tuovat tyydytystä asiakkaita ja säästät aikaa. Ja: Valmistele miellyttävä tervetulotoivotus ja sulkevat viestit, jotka kehystävät vuorovaikutusta.
- Ole henkilökohtainen. Kysymällä asiakkaan nimeä tai kysymällä hän tunnistaa itsensä pankkitunnuksella, tukihenkilösi näkevät aiemmin tapauksia ja poimi nopeasti kaikki ratkaisemattomat kysymykset ja muut tiedot.
- Seuranta. Joissakin työkaluissa on lajittelumahdollisuus keskusteluja tunnisteilla sekä välittää ne kollegoille varten seuranta. Asiakas voi usein saada kopion keskustelustasi palaa vastauksiin ja mahdollisiin linkkeihin.
- Analysoi. Älä unohda varata aikaa pohdiskelulle. Monet järjestelmät tarjoavat tilastoja usein kysytyistä kysymyksistä, vastausajoista ja muista. Suunnittele analyysi ja tarkista jatkuvasti, kuinka voit parantaa vuoropuheluasi asiakkaiden kanssa.
Me BusinessWith autamme sinua live-chat-työkalun valinnassa. Tervetuloa vertailemaan. Ota rohkeasti yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää!