Vertaile Suomen parhaita CRM-järjestelmiä

Minkä CRM-järjestelmän yrityksesi tarvitsee?

CRM tarkoittaa asiakassuhteiden hallintaa ja CRM-järjestelmät auttavat yrityksiä automatisoimaan erilaisia myynnin ja asiakashallinnan prosesseja. CRM-järjestelmien tavoitteena on kasvattaa myyntiä, seurata ja mitata myynnin tapahtumia ja asiakasvuorovaikutusta sekä kerätä ja analysoida asiakastietoja eri lähteistä, kuten verkkosivuilta, sosiaalisesta mediasta, puheluista jne. CRM-järjestelmä otetaan usein käyttöön myynti- ja markkinointiosastolla myyntitilien ja potentiaalisten asiakkaiden hallinnan keskittämiseksi tehokkaan johtamisen saavuttamiseksi. Monilla yrityksillä on myös käytössä CRM-järjestelmä, jonka tarkoituksena on saada yleisjärjestelmä kaikille osastoille.

Mitä CRM-järjestelmiä on tarjolla Suomen markkinoilla?

Suomen markkinoilla on monia CRM-ratkaisujen toimittajia ja löytääksesi oikean tien CRM-viidakossa, sinun täytyy tiedostaa sen voivan viedä aikaa! Suomalaisten yritysten prosessin yksinkertaistamiseksi Businesswith on koonnut suomalaiset ja kansainväliset toimittajat yhteen ja samaan paikkaan. Täällä businesswith.fissä voit verrata CRM-järjestelmiä ja katsoa mitä eri CRM-työkaluja on saatavilla Suomessa ja lukea niistä. Samoin voit selvittää
mitä on CRM jja saada ehdotuksia sinulle sopivista CRM-järjestelmistä.

Mikä on CRM?

Testaa järjestelmäopasta

Tee kuten 13000+ yritystä, anna algoritmiemme auttaa sinua oikean järjestelmän valinnassa.

Järjestelmäopas

Listattuna 33 eri järjestelmää kategoriassa CRM

SuperOffice CRM - asiakkuudenhallintajärjestelmä auttaa rakentamaan kestäviä asiakassuhteita ja vauhdittaa bisneksen kasvua. SuperOffice CRM mahdollistaa yrityksen liiketoiminnan kasvun yhdellä alustalla. Kun kaikki yleisimmät sovellukset ovat samassa asiakastietokannassa, asiakasrajapinnan eli myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun prosessit ovat osaa samaa kokonaisratkaisua.Lisätietoja SuperOffice CRM

Luo rakennetta ja kasvua. Yli 30 vuoden ajan kiinteistö-, energia-, tukku-, kone- ja rakennusalan yritykset ovat kääntyneet puoleemme alakohtaisen CRM:n saamiseksi. Prosessi toteutetaan parhaiden käytäntöjen mukaisesti skaalautuvassa järjestelmässä, joka pystyy ratkaisemaan useimmat asiat. Loput ratkaisemme käyttäjäkoulutuksella ja paikallisten asiantuntijoiden tuella. Lime CRM perustuu yksinkerta...Lisätietoja Lime CRM

Automatisoi ja digitalisoi yrityksesi. Sweetin avulla hallitset kaikkia yrityksen osia samalta alustalta päivittäisen työn yksinkertaistamiseksi. Turvallisuus on äärimmäisen tärkeää Sweet Systemsille ja asiakkaillemme. Olemme ylpeitä siitä, että meillä on ISO 27001 -sertifikaatti. Toimialakohtaiset ratkaisumme tarjoavat rajattomat mahdollisuudet. Olemme hioneet työkalujamme ja osaamistamme eri toi...Lisätietoja Sweet Systems

Lime Go on nettipohjainen CRM-järjestelmä myyjille ja myyntipäälliköille, jotka haluavat työskennellä enemmän datalähtöisesti myynnin parissa. Kaikkien pohjoismaisten yritysten integroidun tietokannan ja älykkäiden suodattimien ansiosta voit helposti löytää uusia asiakkaita. Luo satoihin kriteereihin perustuvia soittolistoja ja työskentele putkien hallinnan kanssa, jotta kauppa saadaan tehtyä nope...Lisätietoja Lime GO

Membrain on CRM-järjestelmä ja myyntituki, jota myyjäsi ovat kaivanneet. Membrain on suunnattu B2B-yrityksille, jotka työskentelevät monimutkaisen myynnin parissa ja pyrkivät lisäämään kasvua. Membrainissa keskitytään tukemaan, rohkaisemaan ja luomaan onnistuneita myyntiprosesseja sen sijaan, että tallennettaisiin tietoja jälkikäteen. Membrain perustuu prosessilähestymistapaan, jossa prosessit ova...Lisätietoja Membrain

Salesforce CRM on johtava pilvipohjainen ratkaisu, joka tarjoaa laajan räätälöinnin myyntiin, markkinointiin ja asiakaspalveluun kaikenkokoisille yrityksille. Se tarjoaa tehokkaita työkaluja liidien hallintaan, myynnin ennustamiseen ja integroituu laajaan valikoimaan kolmannen osapuolen sovelluksia Salesforce AppExchangen kautta. Alusta on suunniteltu keskittämään asiakasvuorovaikutusta, virtaviiv...Lisätietoja Salesforce

CRM-järjestelmä sinulle, joka haluat aloittaa nopeasti ja säätää sitten kasvuvauhtiasi. Hubspot sisältää kaiken markkinoinnin automaatiosta ja liidien luomisesta myyntiautomaatioon kiinteään kuukausihintaan. Lisäksi saat ilmaisen pääsyn Hubspot-tukeen sekä integraation Outlookin ja Gmailin kanssa. Sopii kaikille toimialoille ja voidaan yhdistää muihin järjestelmiisi, kuten ERP, digitaalinen sopimu...Lisätietoja HubSpot CRM

Microsoft Dynamics 365 Sales on kattava CRM-ratkaisu, joka integroituu Microsoft 365:n tuottavuusohjelmistoon. Dynamics 365 Sales parantaa asiakassuhteiden hallintaa tarjoamalla yksityiskohtaista analytiikkaa, myyntitietoja ja virtaviivaistettuja toimintoja tuttujen Microsoft-sovellusten kautta. Se tarjoaa reaaliaikaisen pääsyn tietoihin, tekoälyyn perustuvia näkemyksiä ja räätälöinnin parantamaan...Lisätietoja Microsoft Dynamics 365

SugarCRM:n avulla markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelutiimit saavat vihdoin selkeän kuvan jokaisesta yksittäisestä asiakkaasta, mikä auttaa yrityksiä saavuttamaan uudet suorituskyvyn ja ennusteiden tasot. Tuhannet yritykset yli 120 maassa käyttävät Sugaria teräväpiirto-asiakaskokemuksen tarjoamiseen antamalla alustan tehdä työn. Sugarin pääkonttori on Piilaaksossa, ja sitä tukee Accel-KKR. Lis...Lisätietoja SugarCRM

Käyttäjäystävällinen ja moderni CRM-järjestelmä, joka sisältää monia toimintoja, joita tarvitaan erittäin hyvään myyntiautomaatiokokoonpanoon. Ensimmäinen myyjien suunnittelema ja myyjiä varten suunniteltu CRM. Jos toimialasi keskittyy toistuvaan laskutukseen tai tilauksiin, Toistuva liikevaihto -ominaisuus voi auttaa seuraamaan ja ennustamaan ansaintamahdollisuuksiasi ajan myötä jopa diilien vo...Lisätietoja Pipedrive

Markkinoinnin automaatio- ja CRM-järjestelmät, joihin sisältyy konsultointiapu ja oma MarTech-tiimi! Pääasiassa B2B:lle. Sharpspring on CRM-työkalu, joka on räätälöity vahvistamaan markkinointiasi ja lisäämään myyntiäsi.Lisätietoja Sharpspring

CRM-ratkaisu pienille yrityksille. Siinä on hyvät perustoiminnot ja myös mahdollisuus soittaa suoraan järjestelmästä.Lisätietoja Freshsales CRM

Yksi suurimmista verkkopohjaisista CRM-työkaluista maailmanlaajuisesti. Tarjoaa monia moderneja ominaisuuksia, joita on helppo käyttää, ja se on CRM:ään integroitavan tekoälytekniikan eturintamassa.Lisätietoja Zoho CRM

Mobiiliystävällinen CRM-työkalu, joka keskittyy API:iin ja edistyneisiin seurantatoimintoihin. Lisätietoja Amocrm Advanced

Cirrus CRM:llä on moderni ja käyttäjäystävällinen ilmaisu, jonka tavoitteena on digitalisoida yritykset. Tavoitteena on yksinkertaistaa arkea ja mahdollistaa siirtyminen nykyaikaiseen ja hyväksi havaittuun tapaan hoitaa asiakassuhteita.Lisätietoja Cirrus

Upsales on Ruotsin nopeimmin kasvava CRM, joka auttaa B2B-yrityksiä. Upsales CRM auttaa B2B-yrityksiä löytämään uusia liidejä, voittamaan lisää liiketoimintaa ja luomaan lisämyyntiä olemassa olevien asiakkaiden kanssa. Lisämyynti on ilmeinen valinta nopeasti kasvaville myyntiorganisaatioille, jotka haluavat täydellisen CRM:n, jonka lisäksi on mahdollista kehittää toimintoja, kuten markkinoinnin au...Lisätietoja Upsales

Innovatiivinen CRM-järjestelmä, joka tarjoaa optimaalisen järjestelmätuen asiakassuhteiden vahvistamiseen älykkäiden toimintojen avulla.Lisätietoja bagel CRM

Pilvipohjainen CRM-työkalu, jolla on erittäin hyvä tuki ja helppokäyttöisyys. Tarjoaa pienille ja keskisuurille yrityksille räätälöityjä modulaarisia paketteja.Lisätietoja Capsule CRM

Customer Relationship Management – Asiakkuudenhallintajärjestelmä Kun kaikki asiakastiedot ovat saatavilla yhdessä paikassa ja milloin tahansa, tietoja voidaan helposti käyttää parempaan asiakaspalveluun, kohdennettuun myyntiin ja raportointiin sekä liiketoiminnan strategiseen kehittämiseen. CRM-service-järjestelmästä löydät monipuoliset ja tehokkaat työkalut asiakassuhteiden hallintaan.Lisätietoja CRM Service

Hyvin yksinkertainen CRM-järjestelmä mikroyrityksille. Voidaan helposti yhdistää Outlookiin, joten voit synkronoida kalenterisi.Lisätietoja eWay-CRM

GeniCRM on aidosti helppokäyttöinen järjestelmä asiakkuudenhallintaan. Selainpohjaisen CRM-järjestelmän ja CRM-mobiilisovelluksen lisäksi asiakkaamme saavat suomenkielisen, asiantuntevan ja ripeän asiakaspalvelun tuen samaan hintaan.Lisätietoja GeniCRM

Pilvipohjainen CRM-ratkaisu, joka tarjoaa lisenssimaksun useimpien asioiden kanssa.Lisätietoja infoFlo CRM

CRM-järjestelmä Yhdysvalloista, joka tarjoaa CRM:n, markkinoinnin automaation ja verkkokaupan toiminnot yhdessä integroidussa järjestelmässä!Lisätietoja infusionsoft CRM

Insightly CRM on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu pilvipohjainen asiakkuuksien hallintatyökalu, joka tarjoaa valmiuksia hallita asiakasvuorovaikutusta, projekteja ja myyntiä. Siinä on käyttäjäystävällinen käyttöliittymä, jossa on työkalut kontaktien, myyntimahdollisuuksien, projektitoimituksen ja yksityiskohtaisen raportoinnin hallintaan sekä integraatiot suosittuihin sähköposti-,...Lisätietoja Insightly

Keapin avulla saat all-in-one myynnin ja markkinoinnin automaatioalustan, joka on suunniteltu auttamaan pienyritystäsi kasvamaan.Lisätietoja Keap

NetHunt CRM on myynnin automatisointityökalu, jonka avulla voit hallita liidejä, ylläpitää asiakassuhteita, seurata myynnin edistymistä ja tehdä lisää sopimuksia.Lisätietoja Nethunt

Nextcomin pilvipohjainen CRM-ratkaisu on turvallinen tapa parantaa työnkulkua, luoda sisäistä yhteistyötä ja lisätä myyntiä. Räätälöity.Lisätietoja Nexcom crm

Recman on norjalainen yritys, joka tarjoaa CRM-järjestelmän sekä rekrytointi- ja henkilöstöjärjestelmän. Sillä on laaja portfolio, jota käyttävät monet yritykset Pohjoismaissa.Lisätietoja Recman

S2 Customer Service on kattava asiakaspalvelualusta yritykselle, joka haluaa yksinkertaistaa asianhallintaansa asiakkaiden kanssa. Mukana toimintoja, kuten monikanavainen viestintä ja automatisoitu tapaustenhallinta.Lisätietoja S2 communications

Varmista kaupat ja asiakas­pysy­vyys. Näe myyntiputkessa odottavat eurot ja tiedä miten sopia kaupat. Luo erinomainen asiakaskokemus ensikontaktista pitkälle tulevaan. Toimita paras mahdollinen palvelu tehokkaasti. Severan projektinhallintatyökalussa seuraat projektien etenemistä ja katteita reaaliajassa.Lisätietoja Severa

Simplyn CRM-järjestelmä on loistava yrityksille, jotka haluavat parantaa myyntiprosessejaan ja saada työstään kaiken irti. Järjestelmän kautta voit yrityksenä luoda ja hallita kontakteja ja liidejä, seurata myyntitoimintaa ja seurata tärkeitä tehtäviä. Tämä luo sekä parempia myyntituloksia että parempaa sisäistä viestintää. Järjestelmä voi myös auttaa sinua ymmärtämään paremmin yrityksesi suoritus...Lisätietoja Simply

Hyvin yksinkertainen online CRM-työkalu, joka keskittyy Tanskan markkinoille. Sopii pienille yrityksille, jotka haluavat järjestelmän, joka on helppo ottaa käyttöön.Lisätietoja Smarter-crm

Kampanjapohjainen CRM-järjestelmä älykkäällä synkronoinnilla ja selkeällä asiakasprofiililla. Useat yritykset Pohjoismaissa käyttävät alustaa. Lisätietoja TMG CRM

Pikaopas

Mikä on CRM?

Etsitkö CRM-järjestelmää, joka vahvistaa sinua asiakassuhteitasi? Vai haluatko pystyä keräämään asiakastietoja eri lähteistä, analysoida ja käyttää päätöksenteon perustana?

Yksi CRM-järjestelmän keskeisimmistä osista on asiakastiedot. Se on osa myynnin tukijärjestelmääJärjestelmä tallentaa ja kerää tietoja nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaista. Järjestelmässä työskentelevät pääsevät helposti käsiksi asiakkaiden tietoihin vahvistaen asiakassuhdetta ja luoden uutta myyntiä potentiaalisille asiakkaille. CRM-järjestelmää käytät myös tehokkaasti asiakasvuorovaikutuksesi mittaamiseen ja tietojen analysoimiseen. CRM-järjestelmä koostuu kuitenkin useista eri toiminnoista, joita voi käyttää eri tarkoituksiin. Tässä on joitain esimerkkejä:

  1. Luo ja kohdista kampanjoita tietyille asiakkaille ja toteuta seuranta. Näin markkinointi ja myynti voivat tehdä yhteistyötä tehokkaammin.
  2. Automatisoi ja yksinkertaista myyjien myyntiprosessia. Poista tarpeettomat manuaaliset tehtävät ja vältä useat excel-tiedostot.
  3. Helpota myynti- ja asiakasraporttien luomista ja tietojen hakemista analyysia varten, selvittääksesi kuinka voit kehittää myyntiä.
  4. Luokittele potentiaaliset asiakkaat sen mukaan, kuinka todennäköisesti he todella ostavat tai eivät niin sanotun myyntiputken johtamisen kautta.
  5. Paranna asiakaspalvelua ja yleiskuvaa yrityksestä.

CRM-järjestelmässä on monia toimintoja ja löydät niille selityksen täällä osoitteessa businesswith.fi. Täällä voit myös vertailla palveluntarjoajia toisiinsa ja tutkia, mikä vastaa parhaiten omia tarpeitasi.



Tärkein asia CRM:stä on tietää, että se on luotu vahvistamaan asiakassuhteitasi. Nykyään se on äärimmäisen tärkeä kilpailutekijä, ja CRM-työkalun avulla voit viedä liiketoimintasi kokonaan uudelle tasolle.

Miksi hankkia CRM-järjestelmä?

Harvoissa myynnin tukijärjestelmissä tai ohjelmistoissa on yhtä paljon etuja kuin CRM-järjestelmässä. Lähes kaikki yritykset ovat nykyään riippuvaisia hyvästä vuorovaikutuksessa asiakkaidensa kanssa ja heidän tavoitteenaan on olla viestinnässään kilpailijoita parempia. CRM-järjestelmän pitäisi tarjota sinulle tarvitsemasi työkalut niin kilpailukykyisen asiakashallinnan ja mahdollisimman tehokkaan myynnin saavuttamiseen.

Eri toimialojen välillä on kuitenkin paljon eroja siitä, kuinka asiakkaiden kanssa toimitaan ja miten monimutkaisilta myyntiprosessit näyttävät. Mikä on CRM-järjestelmä, vaihtelee siksi melko paljon. Ennen CRM-järjestelmän vaatimus on hyvä tietää syistä, miksi yritykset investoivat nykyään CRM-järjestelmään.

  1. Lisää tehokkuutta.Tärkeä tekijä eliminoidessa tehottomia prosesseja on se, että CRM-järjestelmä voidaan integroida olemassa olevien järjestelmiesi kanssa. Lisäksi tiedonkulkua voidaan virtaviivaistaa organisaatiossa. Tämä helpottaa useiden osastojen osallistumista tärkeiden asiakastietojen parantamiseen ja auttamaan heitä työssään.
  2. Kasvata tuottavuutta ja katso kuinka myynti kasvaa. Virtaviivaista asiakastiedot, jotta asiakkaiden kanssa työskentelevät tietävät kun heidän on tehtävä asioita. Tärkeintä on kuitenkin tietojen tallentaminen ja toimenpiteisiin ryhtyminen sen suhteen. Lisäksi, saat paljon selkämmän kuvan siitä, mitä on saatettu tehdä väärin ja miten voit.
  3. Parempi sisäinen yhteistyö. Tämä saavutetaan ottamalla käyttöön pilvipohjainen CRM-järjestelmä. Asiakastiedot ovat milloin tahansa ja kenen tahansa saatavilla organisaatiossa. Nykypäivän CRM-järjestelmissä on vahva tietoturva. Lisäksi monet arvostavat, että markkinointiosasto ja myyntitiimi voivat tehdä yhteistyötä helpommin. CRM-järjestelmän toimintoja voidaan käyttää kampanjoihin ja liidien hallintaan, ja se voidaan liittää markkinoinnin automaatiojärjestelmiin. Yhteenvetona voidaan todeta, että voit seurata paremmin liidien ”kuumuutta” ennen kuin otat heihin yhteyttä.
  4. Myynti- ja ennustetiedot ovat tarkempia. Riippumatta siitä, käytätkö tietoja pohjana päätöksenteossa vai et, CRM-järjestelmä voi tehdä paljon organisaation hyväksi. Vuorovaikutuksen anlysointi historiaa tarkastelemalla tekee ennustamisen helpommaksi ja se auttaa ymmärtämään, mitä sinun on tehtävä saavuttaaksesi tavoitteesi. Tiedot voivat esimerkiksi osoittaa, että sinun on kohdennettava viimeisen vuosineljänneksen kampanjoita tarkemmin. Voi olla, että valitut viestit toimivat hyvin, koska ennen vuoden loppua saadaan lisää tarjouksia jne.

Yllä olleet neuvot ovat heille, jotka eivät ole vielä täysin vakuuttuneita siitä, että tarvitsevat CRM-työkalun. Kokeile ilmaista kokeilujaksoa ja tutki, sopisiko työkalu sinulle.

CRM-järjestelmän valinta – tärkeitä tekijöitä arvioinnissa

CRM-järjestelmän valitseminen voi olla monimutkainen prosessi, jos et ole tehnyt omaasi vaatimukset oikein. Alla on joitain valittuja tärkeitä parametreja myynnin tukijärjestelmiä arvioitaessa.

CRM:n käyttöönotto

Edut

Monet CRM-järjestelmät ovat verkkopohjaisia ​​ja siksi niitä on helpompi ylläpitää sinun ei tarvitse ottaa IT:tä niin paljon mukaan järjestelmän toimintaan. Kuitenkin on SaaS-järjestelmän toteutus vaihtelee. Yksi tärkeimmistä toteutusvaiheen elementit on valmisteltava yhdessä toimittaja, mitä tietoja ja miten joukko ja muunnos tietojen on oltava järjestelmässä. Sinulla on todennäköisesti jo paljon asiakastietoja ja sitä tulee ottaa käyttöön oikein ja sinulle tehokkaalla menetelmällä.

Sudenkuopat

Omistajuuden puute! Valitse yksi kaksi henkilöä, jotka haluavat olla osa koko toteutusvaihetta ja ovat valmiita kouluttutumaan järjestelmän käyttöön, jotta he voivat olla portinvartijoina toimittajan suuntaan, kun järjestelmä otetaan käyttöön organisaatiossa. Klassinen virhe on olla pyytämättä myyjiä tai muita loppukäyttäjiä arvioimaan, miten järjestelmä olisi perustettava ja mitä tarvitaan, jotta se sopisi parhaiten heidän työolosuhteisiinsa.

Pienille yrityksille, joilla ei ehkä ole resursseja, osallistua käyttöönottoon niin paljon, suosittelemme tutkimaan mitkä palveluntarjoajat tarjoavat tukea ja ilmaista koulutusta ensimmäisten kuukausien ajan. Tuki voi olla kullan arvoista pitkällä aikavälillä.

Tuki ja koulutus

Edut

Yrityksille, joilla on melko pitkät ja monimutkaiset myyntiprosessit tai käsittelee paljon asiakasdataa, on tärkeää tutkia, miten toimittajan tuki toimii. Tämä tarkoittaa kysymyksiä kuten: Onko puhelintukea? Vai onko kaikki tuki digitaalisen oppaan kautta, jossa sinun on luettava läpi joka ikinen kerta kun tarvitset vastauksia? Maksaako järjestelmäkoulutus ylimääräistä? Nämä on hyvä selvittää, koska selkeä ja jatkuva tuki voi helpottaa ongelmatilanteiden ratkomista.

Sudenkuopat

"Meillä on tukea, mutta vain digitaalisen oppaan kautta." Tämä toimii varmasti monille, mutta niiden, joiden kärsivällisyys ei kestä käydä opasta läpi joka kerta, pitäisi todella harkita tarkkaan hankintaprosessin aikana.

Voidaanko CRM-järjestelmää räätälöidä ja sopiiko se alallesi?

Edut

Jotkut toimittajat tarjoavat valmiiksi toimialakohtaisia CRM-järjestelmiä. Kyseessä on yksi tärkeä tekijä ja sen pitäisi olla arvokas arviointiparametri. Haluatko toimittajan muokkaavan ja räätälöivän sovellusta, jotta saat siitä käyttöön parhaat mahdolliset ominaisuudet, jotka olet määritellyt tärkeimmiksi? Vastauksen saaminen tähän kysymykseen ennen sopimuksen allekirjoittamista voi tuoda sinulle paljon säästöjä. Toimittajan pitäisi aloittaa järjestelmän mukauttaminen jo käyttöönottovaiheessa niin, että sinun ei tarvitse pyytää sitä jälkikäteen. Säästät näin konsulttikuluissa ja lisäkustannuksissa järjestelmän mukauttamisesta.

Sudenkuopat

Lisäkustannukset! Jos tarvitset toimialakohtaisen CRM-ratkaisun, sinun pitäisi olla tietoinen siitä, että se voi vaatia monia mukautuksia. On olemassa muutamia toimialakohtaisia CRM-järjestelmiä, jotka toimivat täydellisesti oikealla alalla heti ensimmäisestä päivästä lähtien.

CRM-palvelun saatavuus

Edut

Matkapuhelin! Jos sinä tai monet työntekijät liikkuvat paljon, on erittäin arvokasta, että CRM-järjestelmä on saatavilla matkapuhelimella.

Sudenkuopat

Ei ole edullista ottaa CRM-järjestelmää, joka ei saatavilla riittävän joustavasti.

CRM-järjestelmä markkinoinnin kanssa

Edut

Se, että myynti ja markkinointi toimivat yhdessä ja samassa järjestelmässä, on todella arvokasta sekä osastojen välisen tehokkaamman yhteistyön näkökulmasta että liidien hallinnan ja niiden myyntiin päättymisen kannalta. Markkinoinnin automatisointitoiminnot integroituna CRM-järjestelmään tuo valtavia etuja.

Sudenkuopat

Jos sinulla on jo markkinoinnin automaatiojärjestelmä, sinun pitäisi tutkia, kuinka paljon integrointi maksaa ja onnistuuko räätälöinti millä tahansa API-rajapinnalla.

Me businesswith.fi:ssä olemme kartoittaneet ja analysoineet tärkeimmät kriteerit CRM-järjestelmän ostoprosessissa sekä koonneet käyttäjien tekemät tarkat ja riippumattomat arviot itse järjestelmistä. Se säästää sinulta aikaa ja auttaa sinua tekemään oikean CRM-ostoksen liiketoiminnallesi.

CRM-järjestelmä pienyrityksille

Yleensä pienet yritykset vaativat CRM-järjestelmän, joka on helppo oppia ja sillä on valikoima ominaisuuksia, jotka voivat auttavat yrityksen kasvaessa. Pienten yritysten, jotka haluavat CRM-järjestelmän kasvaakseen pitkällä aikavälillä, on viisasta miettiä, pitäisikö heillä olla ns. CRM - "all in one" -järjestelmä. Esimerkkejä tällaisista järjestelmistä ovat Sharpspring, Upsales, Salesforce Lightning Pro, Sweet CRM jne. Ne ovat CRM-järjestelmiä, jotka sisältävät esimerkiksi järjestelmään integroidut markkinoinnin automaatiotoiminnot. Lisäksi monet näistä järjestelmistä mahdollistavat potentiaalisten asiakkaiden ja varsinaisten asiakkaiden tietojen hallinnan tehokkaasti. Ne maksavat enemmän, mutta saat niistä paljon lisäarvoa, jos suunnittelet laajentumista ja kasvua.

Niille pienille yrityksille, jotka eivät vielä ole "kypsiä" käyttämään CRM-järjestelmän kaikkia toimintoja, on fiksumpaa ajatella CRM:ää - "suoraan hyllystä". Ne ovat paljon helpompia implementoida ja käyttää, mutta eivät sisällä kaikkia toimintoja, joita tarvitsette yrityksen kasvaessa. Esimerkkejä tällaisista järjestelmistä ovat Lime Go, Superoffice CRM-standardi, Pipedrive jne.

CRM-järjestelmien vertailu – 4 vinkkiä, jotka yksinkertaistavat ostoprosessia

CRM-järjestelmien vertailu on aikaa vievää, koska niissä on monia arvioitavia toimintoja ja järjestelmän ominaisuuksia. Kanssamme on toteutettu tuhansia CRM-järjestelmien vertailuja ja olemme saaneet lukuisia kysymyksiä kävijöiltämme. Nyt olemme koonneet neljä vinkkiä, jotka kannattaa pitää mielessä CRM-järjestelmien hankinnassa.

CRM-ominaisuudet

CRM-järjestelmässä on aina tiettyjä perustoimintoja, kun taas jotkin toiminnot ovat vain pitkälle kehittyneissä ohjelmissa. Tärkeintä CRM-toimintoja verrattaessa on se Aloita niistä perusasioista, joita sinä ja kollegasi luultavasti käyttätte. Esimerkkejä näistä ovat:

  • Myyntiputken hallinta
  • Yhteydenotto/potentiaalisten asiakkaiden hallinta
  • Sähköpostikampanjat
  • Raportit ja ennusteet
  • Kalenterin integrointi ja muistutus
  • Tapausten hallinta

Useimmat palveluntarjoajat tarjoavat näitä yllä olevia toimintoja. Mieti kuitenkin, tarvitseeko sinun mukauttaa näitä toimintoja sisäisten prosessiesi ja toimintojesi mukaan käyttäjäystävällisyyden takaamiseksi. Raportin hakeminen järjestelmästä voi olla helppoa, mutta raportin laatiminen voi olla tarpeettoman monimutkaista (lue muiden käyttäjien arvosteluista lisää).

Joitakin esimerkkejä CRM-järjestelmän edistyneemmistä toiminnoista on listattu alla:

  • Markkinoinnin automaatio
  • Myynnin pelillistäminen (scoreboard)
  • Soita suoraan CRM-järjestelmästä
  • Alueellinen hallinta

Nämä ominaisuudet ovat erittäin arvokkaita riippuen tarpeistasi ja toiveistasi CRM-järjestelmän suhteen. Esimerkiksi CRM:n synkronointi ja markkinoinnin automaatio saavat markkinoinnin ja myynnin toimimaan yhdessä ja samassa järjestelmässä, jossa ne selvästi pystyvät kommunikoimaan osastojen välillä. Hinta on kuitenkin usein korkeampi.

Hinta on tärkeä, mutta hinnoittelumalli voi olla tärkeämpi

CRM-järjestelmän hinta on asia, jonka jokainen tarkistaa. Moni kuitenkin unohtaa kuinka tärkeä hinnoittelumalli voi usein olla. On olemassa erilaisia hinnoittelumalleja niillä on pitkällä aikavälillä suuri vaikutus kustannuksiin. Suosittelemme, että varhaisessa vaiheessa kysyt, kuinka toimittajan liiketoimintamalli ja hinnoittelu toimii. Esimerkkinä tarjous CRM-järjestelmästä, jonka hinta on alhainen, mutta sen jälkeen kaikki räätälöinnit ja toimintojen käyttöönotto vaatii järjestelmän kehityskuluja sekä maksullista konsultointia. Vertailupalvelustamme näet helposti hintamallin ja ostoksen sisällön.

CRM pilvessä

Pilvipohjaiset CRM-järjestelmät ovat erittäin kysyttyjä ja lisääntymässä todennäköisesti jatkossakin. Se voi olla yksi ensimmäisistä parametreista, kun vertaat CRM:iä, mutta pilvipohjainen CRM-järjestelmä ei automaattisesti ole parempi järjestelmä. Muiden avatimusten ja tarpeiden pitäisi olla ohjata valintaa.

Sisältyy tai ei sisälly hintaan

Ole tarkkana ja katso, mitä lisenssimaksuun sisältyy ja mitä ei. Aina ei ole selvää, mitä tilaus sisältää, koska joillakin toiminnoilla voi olla eri tasoja. Löydät sen helposti kun vertaile CRM-järjestelmiä täällä BusinessWithissä.

CRM-toimintojen kuvaus

API-integraatio

Mahdollistaa tietojen jakamisen CRM-järjestelmän ja muiden järjestelmien välillä. Voit esimerkiksi yhdistää CRM-järjestelmän muihin verkkopohjaisiin sovelluksiin, kuten verkkosivustoon, ja hakea tietoja sieltä ja päinvastoin.

Dashboard - Myynnin yleiskatsaus

Saat dynaamisen yleiskatsauksen eri keskeisistä parametreista ja myyntiluvuista. Lisäksi saat interaktiivisen dashboardin, jonka avulla voit helpommin luoda raportteja markkinasuuntauksista ja erilaisista malleista.

Integroidut myyntiprosessit

Järjestelmän on heijastettava myyntiprosessejamme, jotta voidaan minimoida riski tärkeiden toimintojen tekemättä jäämisestä

Kalenterin integrointi & muistutus

Integrointi käyttäjien kalentereihin helpottaa erilaisten tapahtumien/tehtävien seurantaa ja luo myös automaattisen muistutuksen asioille. Se helpottaa sinua luomaan parempaa palvelua ja suunnittelemaan asiakassuhteitasi.

Liidien luominen verkon kautta

Helpottaa liidien hallintaa. CRM-järjestelmät, joissa on hyvät liidienhallintaominaisuudet, voivat tarjota sinulle mahdollisuuden seurata liidiesi kehitystä koko prosessin ajan, prospektoinnista asiakkaaksi. Liidienhallintaominaisuudet auttavat sinua saamaan tietoa siitä, milloin ja miten voit poimia ja ottaa yhteyttä mahdollisiin asiakkaisiisi.

Luo asiakirjoja ja sopimuksia

Voit luoda asiakirjoja tai sopimuksia suoraan järjestelmässä. Yksinkertaistaa sopimusten hallintaa ja tekee siitä kaikkien työkalun kanssa työskentelevien käytettävissä olevan.

Lähetä uutiskirje CRM:stä

Tämä toiminto on monitasoinen. Päätarkoituksena on kuitenkin se, että voit luoda kampanjan ja seurata sen tuloksia. Erilaisten mittareiden ja tietojen oivallusten avulla voit arvioida, miten hyvin kampanja on onnistunut myyntisi kannalta.

Myyntiennusteet ja -tiedot

Varmistaa, että voit helposti laatia raportteja reaaliaikaisista tiedoista. Hyvän raporttigeneraattorin avulla voit lisätä ja muuttaa parametreja ja luoda raportteja niiden mukaisesti.

Myyntiputken hallinta

Mahdollisuus asettaa prospektisi paremmuusjärjestykseen eri mittareiden perusteella ja luoda myyntiputki parametreihin perustuen.

Soita suoraan CRM:stä

CRM-järjestelmä, jossa on sisäänrakennettu puhelujärjestelmä, jonka avulla voit toimia välittömästi ja helposti liidien, mahdollisuuksien ja asiakkaiden suhteen.

Sosiaalisen median integrointi

Saat tietoa siitä, miten ihmiset ovat vuorovaikutuksessa sosiaalisen median tiliesi kanssa. Pääset käsiksi kommentteihin, tykkäyksiin ja muihin vastaaviin sosiaalisen median vuorovaikutustapahtumiin. Näiden tietojen avulla voit helpommin luoda parempia markkinointikampanjoita ja digitaalisia strategioita.

Sähköinen allekirjoitus

Mahdollista asiakkaalle sopimusten ja asiakirjojen allekirjoittaminen CRM-järjestelmän kautta ja tallenna kaikki yhteen paikkaan linkitettynä oikeaan yritykseen.

Sähköpostikampanjat

Tämän sisäänrakennetun toiminnon tai moduulilaajennuksen avulla saat tiedon siitä, ovatko asiakkaat vastaanottaneet tai avanneet postisi. Monet CRM-työkalut on integroitu suosittuihin sähköpostipalveluntarjoajiin, kuten Mailchimpiin, Outlookiin ja Gmailiin.

Tarjouskonfiguraattori/CPQ

Mahdollista asiakkaalle sopimusten ja asiakirjojen allekirjoittaminen CRM-järjestelmän kautta ja myös tallentaa kaikki yhteen paikkaan linkitettynä oikeaan yritykseen.

Yhteydenotot/ehdokkaiden käsittely

Asiakastiedot tallennetaan CRM-järjestelmään, joten voit nähdä yhteystiedot, demografiset tiedot, mitä vuorovaikutustilanteita on ollut tai on suunnitteilla, seurata tapahtumia jne.