Miten minun tulisi valita työkalut ympäristön seurantaan?
Monille yrityksille ja organisaatioille työkalut ympäristöanalyysiin, PR-työkaluihin ja media-analyysiin ovat olleet jotain, mitä "olisi kiva saada" johonkin, joka on nyt pakollinen. Mutta miksi sitten? Kyllä, koska PR-, viestintä- ja ympäristöseurantatyökalut ovat niitä yrityksiä, jotka ovat linjan kärjessä tai jotka haluavat olla kärjessä, jotta ne voivat seurata molempia kilpailijoita, trendejä ja mitä heidän omasta yrityksestä tai organisaatiosta sanotaan esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.
Ympäristöanalyysi sisältää **tietojen keräämisen ja analysoinnin **, joista olet kiinnostunut yrityksenä tai organisaationa, kuten artikkeleiden, lehdistötiedotteiden tai jopa twiittien tunnistamisen. Nopeasti muuttuvassa maailmassa on tärkeää pitää korva maassa. Miten toimialallamme menee? Miten ulkomaailma vaikuttaa toimialaamme tai organisaatioomme? Entä me tiedotusvälineissä? Kuka meistä puhuu? Mitä tekevät ja entä kilpailijat? Teemmekö PR:n suhteen oikein?
Jos haluat valita oikean työkalun ympäristöanalyysiin, voit käyttää BusinessWithin vertailupalvelua toimittajan etsimiseen, vertailuun ja valintaan. Täältä näet, ketkä ovat saatavilla Suomen markkinoilla ja voit löytää parhaan työkalun ympäristön seurantaan organisaatiollesi.
Miten ympäristö- tai mediaseurantatyökalu auttaa sinua?
Ympäristön seuranta ei ole vain ajan tasalla pysymistä, vaan sillä on yhtä paljon tekemistä organisaation oikeiden strategisten päätösten tekemisen kanssa. Media-analyysi tai PR-analyysi auttaa myös näkemään, onko tekemistämme investoinneista mitään hyötyä. Kuinka monta vierailijaa meillä on viimeisimmän raportin lataussivullamme? Puhuvatko ihmiset raportistamme? Analysoimalla tietoja saamme käsityksen työmme mahdollisuuksista ja seurauksista ja voimme myös mittaa sijoitetun pääoman tuottoprosentin (sijoitetun pääoman tuotto). Mediakatsauksella tai ulkoisella kattauksella on siksi paljon tekemistä liiketoiminnan tavoitteiden kanssa.
Sinun on vaadittava ympäristöanalyysityökalulta, että se helpottaa työtäsi ja antaa sinulle oikeat tiedot, jotta voit** tehdä strategisia päätöksiä**. Voit vapaasti vertailla eri työkaluja - jotkut ovat laajempia, jotkut yksinkertaisempia ja perustoimintoineen. Mihin tasoon haluat päästä, riippuu yrityksen koosta, budjetista ja vaatimuksista. Vertaa ja valitse meidät suoraan BusinessWithistä – meillä on oikeat työkalut ympäristöanalyysiin ja mediaseurantaan.
Pikaopas
Listattuna 10 eri järjestelmää kategoriassa Työkalujen ympäristövalvonta
Seuraa, miten nimeäsi ja tuotteitasi käytetään sosiaalisissa keskusteluissa, miten asiakkaidesi ja kilpailijoidensi nimiä käytetään. Estä PR-kriisi, palkkaa vaikuttajia ja katso markkinointitilastoja täydellisessä MOLM-pohjaisessa järjestelmässä.Lisätietoja Brand24
BrandWatch auttaa sinua ymmärtämään asiakkaita helppokäyttöisessä järjestelmässä, jossa on kaikki tarvitsemasi toiminnot. Järjestelmässä on benchmarking-toiminto, jonka avulla voit saada käsityksen asiakkaiden ajatuksista tai analysoida trendejä kattavassa järjestelmässä.Lisätietoja Brandwatch
Tee tehokasta markkinointiviestintää. Mittaa saavutettu tulos. Autamme vuosien kokemuksella PR-, IR- ja yritysviestintäpalveluissa. Pysy ajantasalla, mitä teistä kirjoitetaan ja mistä puhutaan maailmanlaajuisesti. Cisionin globaalin mediaseurannan avulla voit seurata miljoonia medialähteitä verkkomedioista, sosiaalisesta mediasta, foorumeista ja keskustelusivustoista. Lisätietoja Cision Suomi
Kasvata liiketoimintaasi tämän kattavan mediaseurantajärjestelmän avulla ja saat paremman käsityksen siitä, miten brändiäsi käytetään. Kerää tietoa media- ja viestintätarkoituksiin hallitaksesi paremmin brändiäsi sekä kansallisesti että maailmanlaajuisesti. Infomedian avulla voit selata yli 7 miljardia mediajulkaisua laajentaaksesi markkina-asemaasi kansainvälisesti.Lisätietoja Infomedia
Hyödynnä markkinoinnin automaation mahdollisuudet WordPress-sivustosi personointiin ainutlaatuisella tavalla. Kotimaisella LianaAutomationilla toteutat oikein ajoitettuja markkinointitoimenpiteitä keräämäsi asiakasdatan pohjalta datavastuullisesti. Yhdistä ja hyödynnä dataa monikanavaiseen markkinointiin: automatisoi tehtäviä, säästä aikaa ja tarjoa räätälöityjä kokemuksia kasvattaaksesi liikevaih...Lisätietoja Liana
Meltwater on kattava ja käyttäjäystävällinen järjestelmä, joka antaa sinulle käsityksen siitä, miten brändiäsi käytetään verkossa ja sosiaalisessa mediassa, ja tarjoaa samalla pääsyn reaaliaikaisiin tilastoihin, jotta voit sopeutua uusiin markkinatilanteisiin.Lisätietoja Meltwater
Mynewsdesk tarjoaa pilvipohjaisen mediaseurantapalvelun, joka auttaa PR- ja viestintätehtävissä. Kattava ratkaisu yrityksellesi. Etsi brändiäsi tuhansista lähteistä reaaliajassa ymmärtääksesi, kuinka yrityksesi heijastuu ympäri maailmaa. Hyödynnä Mynewsdeskin analyyseja ja oivalluksia mediaseurannasta strategioiden suunnitteluun ja PR- ja viestintätyön suunnitteluun.Lisätietoja Mynewsdesk
Prezly on käyttäjäystävällinen mediaseurantajärjestelmä, joka auttaa sinua kampanjoiden hallinnassa, asiakashallinnassa ja tilastoissa jatkuvassa markkinoinnissa. Seuraa, kuinka brändiäsi käytetään verkossa ja mediassa, ja luo tietoisuutta siitä, mitkä kampanjat ovat menestyviä.Lisätietoja Prezly
Pohjoismaiden johtava media-analyysin ja viestinnän työkalu. Retriever tarjoaa kaikki tarvitsemasi työkalut sosiaalisen median ja uutisten seurantaan sekä pääsyn Pohjoismaiden suurimpaan digitaaliseen uutisarkistoon. Valitset itse, haluatko seurata kansainvälistä mediaa vai haluatko vain pohjoismaisia lähteitä. Retrieverin avulla saat mukautettuja hälytyksiä, jotta et koskaan missaa mitään tärke...Lisätietoja Retriever
Ympäristönvalvontajärjestelmä, joka auttaa sinua digitaalisen markkinoinnin suurimmissa haasteissa tämän helppokäyttöisen järjestelmän avulla. Selaa monimutkaisia markkinointitilanteita ja näe kilpailijasi ja heidän markkinointinsa. Semrush auttaa sinua hakukoneoptimoinnissa ja ohjaa asiakkaita verkkosivustollesi.Lisätietoja Semrush
Pikaopas
Mediaseuranta ja ympäristöanalyysi
Ympäristöseurannan ja mediaseurannan tavoitteena on **seurata ja analysoida omaa yritystä kiinnostavia tapahtumia, tapahtumia, trendejä ja mainintoja **. Täten nostetaan varoitussormi, koska sinä ja organisaatiosi eivät voi tarkkailla kaikkea - valitse tarkkaan, mitä haluat seurata, kun esimerkiksi luot pohjan ulkoiselle valvonnallesi. Trendejä tai organisaation nimen ilmestymistä sosiaalisessa mediassa on mahdollista seurata manuaalisesti, mutta työ helpottuu huomattavasti, jos käyttää ympäristöanalyysityökalua. Ajatuksena on, että keräämääsi ja vastaanottamaasi dataa pitäisi voida käyttää **strategisessa tavoitetyössäsi **seuraamistasi johtopäätösten ansiosta. Ajattele sitä tutkaveneenä – haluat löytää kaiken lähellä olevista jäävuorista ja turvasatamista tai jopa kauempana.
Yksi tapa käsitellä medianäkyvyyttä on tehdä PR-analyysiä tai media-analyysiä, eli nähdä, kuinka tekemäsi PR onnistuu. Mitä mainintoja tehdään? Mitä ihmiset sanovat uudesta raportistasi tai lehdistötiedotteestasi? Mitä vaikutuksia sillä on?
Yksi tapa seurata ympäröivää maailmaa on seurata median avainsanoja. Milloin tämä sana mainitaan, missä yhteydessä? Jälleen – et voi seurata kaikkea, joten muista seurata oikeanlaisia avainsanoja, trendejä tai tapahtumia.
Paras työkalu ulkoiseen valvontaan löytyy BusinessWithin vertailuoppaasta. Laadimme markkinoiden parhaat työkalut - vertaa ja löydä oikea järjestelmä tai työkalu kanssamme.
Kuvaus ominaisuuksista
API
Deep-web
Kilpailutiedustelu
Markkinointitilastot
Määritettävät raportit
Reaaliaikainen
Tiedotusvälineiden kattavuus
Uutiskirje