SuperOffice Service
vs
Topdesk

Yrityksen koko

Mikroyritykset (1-10)
Pienet yritykset (11-100)
Keskisuuret yritykset (101-500)
Suuryritykset (500+)
Mikroyritykset (1-10)
Pienet yritykset (11-100)
Keskisuuret yritykset (101-500)
Suuryritykset (500+)

Alusta

Pilvipalvelu
Paikan päällä
Mobiilisovellus
Pilvipalvelu
Paikan päällä
Mobiilisovellus

Hintatiedot

Ilmainen kokeilu
Hintamallimoduuli
Tilauksen hintamalli
Hintamallin lisenssi
Ilmainen kokeilu
Hintamallimoduuli
Tilauksen hintamalli
Hintamallin lisenssi

Tuotteen ominaisuudet Asianhallintajärjestelmä

360 näkymä (reaaliaikainen näkymä)
Alatapausten delegointi ja palaute
Asiakaspalvelun hallinta ja tuki
Chat-tuki
Digitaaliset lomakkeet ja itsepalvelu
Helpdesk-tapausten hallinta
Integrointi ERP/ CRM:n kanssa
Inventaario
Itsepalveluportaali
Mobiiliystävällinen käyttöliittymä
Mukauta ja mallinna raportteja
Palvelujen hallinta
Poikkeamien hallinta
SLA ja eskalointi
Tapaus- ja vastausmallit
Tietokanta
Tilasto- ja seurantamoduuli
Triggerit
Webhooks & API
360 näkymä (reaaliaikainen näkymä)
Alatapausten delegointi ja palaute
Asiakaspalvelun hallinta ja tuki
Chat-tuki
Digitaaliset lomakkeet ja itsepalvelu
Helpdesk-tapausten hallinta
Integrointi ERP/ CRM:n kanssa
Inventaario
Itsepalveluportaali
Mobiiliystävällinen käyttöliittymä
Mukauta ja mallinna raportteja
Palvelujen hallinta
Poikkeamien hallinta
SLA ja eskalointi
Tapaus- ja vastausmallit
Tietokanta
Tilasto- ja seurantamoduuli
Triggerit
Webhooks & API

Tuotteen ominaisuudet Helpdesk system

Automatisoitu tapausten hallinta
Dashboard ja live-seuranta
Ensisijainen toiminto
Integrointituki
Lupien hallinta
Muistutustoiminto
Poikkeamien hallinta
Sisäinen tukipalvelu
SLA-hallinta
Tietopankki
Tilastot ja seuranta
Ulkoinen HelpDesk
Vastuualueiden jako
Automatisoitu tapausten hallinta
Dashboard ja live-seuranta
Ensisijainen toiminto
Integrointituki
Lupien hallinta
Muistutustoiminto
Poikkeamien hallinta
Sisäinen tukipalvelu
SLA-hallinta
Tietopankki
Tilastot ja seuranta
Ulkoinen HelpDesk
Vastuualueiden jako

Tuotteen ominaisuudet Asiakaspalvelujärjestelmä

Älykäs työnjako
Asian tila
Ensisijainen toiminto
Käsittelyaika
Liput
Livechat
Puhelin
Self-help
Tilastot ja raportit
Tunneanalyysi
Vakiovastaus
Älykäs työnjako
Asian tila
Ensisijainen toiminto
Käsittelyaika
Liput
Livechat
Puhelin
Self-help
Tilastot ja raportit
Tunneanalyysi
Vakiovastaus

Arvostelut

Helppokäyttöisyys
Yhteistyö toimittajan kanssa
Tuki ja palvelu
Toimintojen valikoima
Räätälöinti ja joustavuus
Integrointi
Vastinetta rahalle
Kuinka tyytyväinen olet kokonaisuudessaan?
Helppokäyttöisyys
Yhteistyö toimittajan kanssa
Tuki ja palvelu
Toimintojen valikoima
Räätälöinti ja joustavuus
Integrointi
Vastinetta rahalle
Kuinka tyytyväinen olet kokonaisuudessaan?

Plussat

Superoffice är ett CRM-system som upplevs som väldigt nära användaren. Det är tydligt att systemet byggs och vidareutvecklas utifrån riktiga användares vardag och behov. Våra kontaktpersoner på SO är väldigt lyhörda för våra behov. Det är enkelt att få hjälp vid frågor och vi hålls uppdaterade om utvecklingsarbete för befintliga och nya funktioner (vi har fått se utvecklingsplanen och vet att det kommer många nya funktioner och förbättringar, något vi verkligen ser fram emot). Vi har fått en mycket bättre överblick över våra kunder, deras intressen och ser på ett tydligare sätt hur vi bäst kan arbeta med kundrelationerna. Ärendehanteringsdelen är otroligt användbar och mycket användarvänlig. Genom att enkelt kunna kategorisera inkommande externa och interna ärenden och prioritera dessa har vi fått till ett mycket smidigare och snabbare sätt att arbeta både inom och mellan olika avdelningar. En personlig favoritfunktion är kommentarsfunktionen på ärenden.
Simpel ärendehantering som skapar bra spårbarhet. Enkelt att samarbeta med andra på företaget genom att tilldela uppgiften.
Den stora fördelen med Topdesk är att vi som kund kan anpassa systemet själva mot olika verksamheter och behov då systemet är uppbyggt för att kunden själv användarvänligt och enkelt ska kunna göra större och mindre ändringar som andra leverantörer debiterar hundratusentals kronor för att anpassa. Vi sitter inte i knät på en leverantör som vill tjäna pengar på alla våra förändringsbehov utan vi kan anpassa systemet själva utan extra kostnad. Det är lätt att skapa mallar för ärendeflöden utifrån de processer vi arbetar med vilket gör att vi får bra kontroll på vad, vem och hur när vi hanterar ärenden av olika slag.
Löser mina behov genom att komma igång snabbt och sedan anpassa efter behov, enkelheten i anpassningarna och enkelheten i underhåll och uppgradering. (Kör onprem)

Miinukset

Har önskemål om att lilla fritextsökningen söker bredare. Vår kontaktperson på SO tog emot min feedback med intresse och engagemang, ser fram emot vidareutveckling.
Lite låst i funktionalitet (för tillfället).
Ser mest bara fördelar men önskar att leverantören i Holland vidgar sitt perspektiv lite mer då man kan ha ett tankesätt som i första hand riktar in sig på företag och inte på myndigheter och kommuner. Dock är anpassningsmöjligheterna väldigt stora i systemet som gör att det mesta går att anpassa på ett sätt som fungerar riktigt bra.
TOPdesk är byggt på moduler, de fungerar lite olika, skulle gärna se att allt var samma modul vilket skulle förenkla användande och rapportering ytterligare.

SuperOffice Service

SuperOffice

Lue lisää SuperOffice Service

Topdesk

TOPdesk

Lue lisää Topdesk